bericht aan

woensdag, 25 jun 2008 door bert claerhout
bericht aan de de bestuurder van de blauwe brommer die mij een kwartier geleden de pas afsneed:

Ik hoop persoonlijk dat volgende keer wanneer je besluit om dwars over een hoofdbaan van 50 km/h een zijstraat in te slaan een paar honderdste van een seconde sneller bent. Op deze manier zit je wel degelijk tegen m'n rechter voorbumper, in plaats van 5 cm er van. Als je gek wil doen dan moet je het goed doen.

Misschien kan je hiervoor je mechanische tweewieler nog een tikkeltje opdrijven, een extra streepje op je adidas broek naaien en je nike airs nog een tikkeltje harder oppompen. Ik zou het absoluut niet erg vinden. De krassen op de auto catalogeer ik dan wel onder "natuurlijke selectie".

spelling mistakes

woensdag, 26 mrt 2008 door bert claerhout
Het werken in een internationale onderneming heeft zo wel zijn toffe gevolgen. Amerikanen kunnen echt mijn naam amper uitspreken, en maken er dan maar "beurt" van. Ook in het schrijven loopt er soms wel een een wiel af. Zo was ik deze morgen in een email opeens "Brett Claerhout" geworden.

Alhoewel de Indier Deepak Khanna deze middag toch wel de beste had. Vanaf nu is mijn officiele naam dus "Bery Claerhoutto". OlÃ

synchroon en asynchroon

vrijdag, 29 feb 2008 door bert claerhout
Gisteren zat ik bij de Gentse/Zweedse klant in vergadering. Opeens komt er een collega van het storage team binnen, beetje in paniek, en met de melding "kan er iemand van het windows team even helpen? we zijn 50 camions kwijt".

Onze eerste reactie was even onder tafel kijken of er geen camion verstopt was, maar noppes. Samen met een andere collega dan toch maar even gekeken naar het probleem.

Besluit na even zoeken: een lekkere error by design, waarbij de high priority case dus ook zo afgesloten is. Welke flippo gebruikt er nu smtp berichten om synchroon transfers te doen? Emails kunnen een lekkere delay hebben, maar als de software niet slim genoeg is verlies je wel eens een camion. Maar ja, misschien zijn ze gewoon kunstmatig de productie op aan het drijven. Als we er eentje verliezen, dan maken we er wel eentje extra :-)

weekends

zondag, 27 jan 2008 door bert claerhout
Na een goeie 27 jaar begin ik mezelf al wat te kennen. In de week zit ik veel, gewoon letterlijk zitten. Natuurlijk niet luieren, maarÂal zittendÂactief bezig zijn met 't koppetje.

Het weekend daarintegen moet voor mij anders actief zijn. 't is dan eens tijd voor het fysieke werk. Actief bezig zijn, iets doen, sleuren, afzien, sporten, gewoon, fysiek moe worden. Deze energieontlading zorgt (hoe raar het ook mag klinken) dat ik weer energie genoeg heb voor in de week.

Dit verlengd weekend exact 23,5 uur achter een tafel gezeten met koffie/taart/hapjes voor mij en genoeg blablabla rond mij. Resultaat: barstende koppijn, niet aanspreekbaar zijn en bijna overlopen...

met m'n voetjes spelen

dinsdag, 22 jan 2008 door bert claerhout
Ik heb zo stilaan de indruk dat de Audi A3 mij aan het testen is. Hoe ver kunnen we met de bestuurder zijn voetjes spelen zonder dat hij paranoia wordt.

Ondertussen 7200 km ver, en al drie keer volgende situatie gehad:
Auto mooi geparkeerd, cd's liggen in het handschoenkastje, jas ligt op de achterzetel, de twee voorste raampjes zijn naar boven, papieren zitten mooi in de wagen, slot is perfect, auto is mooi gesloten.

Enkele uren later is de situatie gewijzigd naar:
Auto mooi geparkeerd, cd's liggen in het handschoenkastje, jas ligt op de achterzetel, de twee voorste raampjes zijn half naar beneden, papieren zitten mooi in de wagen, slot is perfect, auto is mooi gesloten.

Op zo'n moment begin ik aan mezelf te twijfelen. Die raampjes waren toch mooi naar boven? Of heb ik toevallig op de twee knopjes geduwd tijdens het uitstappen? De afstandsbediening heeft toch geen relatie met de raampjes? Veel vragen, maar eigenlijk ook geen antwoorden. Daarnet toch maar even de garage gemaild om te vragen of dit geen gekende firmwareÂupdate is.

*update*
Na een telefoontje vandaag met de wijze Audi man weer wat slimmer geworden. Na het sluiten van de auto heeft mijn broekzak blijkbaar de functie "comfortopenen" gevonden. Ok, comfortsluiten vind ik logisch (als je op de sluiten knop van de sleutel blijft drukken gaan de ramen dicht). Maar comfortopenen is niet zo logisch.
De comfortopenen functie dient blijkbaar voor de hete zomers. Als je wagen ergens dichtbij staat, en het is binnenin wat warm, dan kan je vanop een afstandje de ramen openen. Blijkbaar is Audi wel vergeten dat er airco in de auto zit...

Oudere posts